Eerste groep EHBDD-hulpverleners getrained en inzetbaar!

EHBDD

Hulpverleners stichting ETL getraind EHBDD-hulpverleners.

Afgelopen januari is een eerste groep vrijwillige hulpverleners van de ons geslaagd voor de opleiding Eerste Hulp bij Drank en Drugsongevallen. Een groep van 10 enthousiaste hulpverleners maakten kennis met achtergrondinformatie over de gebruikte middelen en de gezondheidsverstoringen die daarmee kunnen samenhangen.

Steeds meer gemeenten en organisatoren stellen de eis aan evenementen dat er ook hulpverleners aanwezig zijn die geschoold zijn in alcohol en drugsongevallen. Met het verzorgen van deze cursus hebben we dan ook voorzien in een groeiende behoefte.

Er zijn twee gecertificeerde instructeurs verbonden aan onze stichting, op deze manier kunnen we laagdrempelig en snel onze mensen opleiden, bij- en nascholen. Binnenkort zal er een tweede opleidingsgroep starten, vermoedelijk medio maart. Deze opleiding zal ook openstaan voor externe deelnemers, mocht je interesse hebben kun je meer info vragen via onze contactpagina.

Vervolg

Voor de groep die nu opgeleid is, volgt er snel een aanvullende module voor de specifieke ABCD-handelingen. Een mooie aanvulling op de basiscursus, niet alleen te gebruiken binnen de EHBDD, maar ook binnen de reguliere hulpverlening! Houdt onze website en facebookpagina goed in de gaten.

EHBDD-hulpverlenerscursus

Nog voor de carnaval een EHBDD-hulpverlenerscursus volgen? Wij bieden die mooie kans! Op 13 en 27 januari 2018 bieden we de cursus aan van 13:30 tot 17:30 uur in Illikhoven of Buchten. De cursus Eerste Hulp Bij Drank- en Drugsongevallen is een cursus die je als hulpverlener een uitstekende basis biedt voor de opvang van slachtoffers met drank- en drugsongevallen. De unieke insteek van deze cursus geeft je een goed inzicht in de middelen maar vooral ook in de nuances van de hulpverlening!

Je gaat zelf ervaren hoe prikkels binnenkomen bij iemand die drank- of middelen heeft gebruikt. En je zult tot de conclusie komen dat we standaardbenadering zoals we hem vaak kiezen niet goed werkt.

EHBDD

De cursus is wordt erkend door het Rode Kruis én GHOR!

Wij bieden deze mooie cursus aan voor € 145,00 per persoon. Dit is inclusief boek, hulpverlenerspasje en certificaat! Wij zijn niet BTW-plichtig.

Opgeven of nadere informatie? Neem contact op via onze contactpagina.

Onderscheidend in instructie

Dirt om boots

Onderscheidend in instructie, dat is ons streven! Geen opleidingen verzonnen vanachter een bureau maar door mensen die met hun schoenen in de modder hebben gestaan. Mensen die gepokt en gemazeld zijn in de prehospitale hulpverlening.

Je moet wel kunnen helpen!

De tendens in de basisopleidingen tegenwoordig is dat er met name aandacht wordt besteedt aan het kunstje leren. Achtergronden zijn niet voldoende belicht en daardoor weet de hulpverlener amper nog waarom hij handelingen doet. Wij zijn van mening dat handelen vanuit begrip adequater gebeurt! Onze lesstof is dusdanig samengesteld dat de theorie ondersteunend is aan het praktisch handelen.

Hoewel we ook basis-eerstehulp cursussen aanbieden ligt onze specialiteit in de opleidingen/scholingen voor gevorderde hulpverleners. Lang niet alle gecertificeerde opleidingen bieden datgene wat u nodig heeft, wij kunnen op basis van onze kennis en ervaring een op maat ontwikkelde opleiding maken! Onze focus ligt erop hulpverleners optimaal voor te bereiden op de taken die ze moeten uitvoeren.

Waar nodig werken we samen met partners op het gebied van (brand)veiligheid, zodat we een totaalpakket kunnen leveren voor iedere wens!

Wilt u graag meer weten over onze opleidingen, of wilt u graag weten wat wij voor uw specifieke situatie kunnen betekenen? Neem contact op middels ons contactformulier of info@stichting-etl.nl